1969 tog jag flygcertifikat hos Avionics/Grafair och C172 SE-EAS
var det första flygplan som jag spakade själv.  


C172 SE-GON kom att bli mitt favorit flygplan som flögs hem från
Florida via Azorerna. 


I och med att Grafair flyttade till Bromma kom jag att bli medlem i
Uppsala flygklubb 1975 och började då flyga denna Piper PA-28 SE-
EOZ.


Med 180 hk under huven kändes den PA-28-180 nästan som en
"Spitfire" (det var väl att ta i men ändå) när man startade, det gick
undan. 


I slutet av 1970-talet började Uppsala Flygklubb att förnya sin flyg-
plansflotta bl.a med denna PA-28 Warrior II SE-GPS med den"nya
vingen". Här är vi på väg till Lycksele.


Att flyga Piper PA-18 Cub utan klaffar är lite mer att kalla flygning.
Det blev många timmar i luften med SE-CKY.


Med den här Piper PA-18 Super Cub (med klaffar) brukade jag bl.a
flyga en sväng upp mot Siljansnäs och Orsa för att se Dalarna i
vår- och höstfärger. 


1981 flög jag in mig på Malmöflygindustri MFI-9B SE-EFS Johannis-
bergsfältet i Västerås.